แนวปฏิบัติที่ดีที่ได้รับจากพนักงาน

เมื่อคนเรารู้สึกดีขึ้น พวกเขาทำงานได้ดีขึ้น 
ในความเป็นจริง การสำรวจ HBR ล่าสุด
จำนวนพนักงาน 19,000 คนจากทุกระดับองค์กร

ค้นพบความต้องการจำเป็นพื้นฐาน 4 อย่าง
การต่ออายุ (ทางกายภาพ); คุณค่า (อารมณ์); 
มุ่งเน้น (จิต); และวัตถุประสงค์ (จิตวิญญาณ) 
มีผลกระทบเชิงบวกอย่างมีนัยสำคัญ
กับความผูกพันของพนักงานในองค์กร
การทนุถนอมบำรุงรักษา การมุ่งเน้น การทุ่มเทในการทำงาน
(ไม่พูดถึงผลกระทบในเชิงบวกเกี่ยวกับ
ระดับความเครียดของพนักงานและความพึงพอใจในชีวิต

งานวิจัยแสดงว่าพนักงานมีส่วนร่วมมากที่สุด 22% 
สร้างผลกำไรมากกว่าพนักงานที่มีส่วนร่วมน้อย
สำหรับบริษัท เรื่องแบบนี้ควรลงมือทำโดยไม่ต้องคิดเลย
แทนที่จะพยายามบีบคั้นงานเพิ่มเติมจากพนักงาน 
(จะกลายเป้าหมายที่ล้มเหลวในที่สุด)
ให้มุ่งเน้นด้านกายภาพ อารมณ์ จิตใจ 
และจิตวิญญาณของการทำเรื่องดีดี
จะได้รับประโยชน์ในระยะยาว

The Daily Idea from Harvard Business Review


July 09, 2014

The Best Way to Get More Out of Your Employees


When people feel better, they perform better. In fact, a recent HBR survey of more than 19,000 people at all organizational levels revealed that meeting four basic employee needs — renewal (physical); value (emotional); focus (mental); and purpose (spiritual) — had a significant positive impact on employee engagement, retention, focus, and energy at work (not to mention the positive impact on employees’ own stress levels and life satisfaction). In turn, research shows that employers with the most engaged employees are 22% more profitable than those with the least engaged employees. For companies, this should be a no-brainer: rather than trying to squeeze more out of your employees (a losing proposition), focus on their physical, emotional, mental, and spiritual well-being. Your employees — and your company — will benefit in the long run.

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

บ้านรังนกนางแอ่น(กินรัง)

เรื่องเล่าจากคนทำป้ายสุสานจีน

ขอโทษทันทีเมื่อส่งอีเมล์ผิดพลาด