ขายแบบชนะหัวใจลูกค้า

ลูกค้ามักจะชอบจับจ่ายใช้สอยสินค้า/บริการมากขึ้น
หากพวกเขามีความรู้สึกดีดีกับผู้ขาย/ผู้ให้บริการ
ลูกค้าที่ชื่นชอบจะดูสินค้า/บริการอื่นอีกเืพื่อจะซื้อเพิ่มเติม
เข้าใจเข้าถึงลูกค้าและทำให้แน่ใจว่า
ลูกค้ารับรู้ถึงการให้ความสำคัญกับพวกเขา
ให้ลูกค้ามีโอกาสมากเท่าที่จะทำได้
ในการที่ลูกค้าจะพบปะกับพนักงานหน่วยงาน
รวมถึงการรายงานโดยตรงถึงซีอีโอ CEO
ขอบคุณลูกค้าสำหรับการทำธุรกิจร่วมกัน
และขอให้แจ้งทุกเรื่องราวเกี่ยวกับบริษัท
เมื่อสร้างความสัมพันธ์ด้านอารมณ์กับลูกค้า
ลูกค้าจะเปิดใจกว้าง/ยอมรับมากขึ้น
ที่จะได้ยินหรือรับรู้ในสิ่งที่บริษัทเสนอให้
และมีแนวโน้มที่จะซื้อสินค้า/บริการมากขึ้น
เรื่องเหล่านี้จะต้องเป็นสัมพันธ์ภาพอย่างแท้จริง
การทำการตลาดแบบนี้กับลูกค้า
ไม่ควรจะเป็นเรื่องการแสแสร้งหรือไม่จริงใจ

เรียบเรียงจาก Harvard Business Review,
Management Tip of the Day, JULY 29, 2010
Win the Sale by Winning Your Customer's Heart
Customers are far more likely to purchase a product or service if they feel valued by the person selling it. Under appreciated customers will look elsewhere to make their purchase. Reach out to your customers and make sure they know how important they are to you. Give them the opportunity to meet as many of your staff as possible, all the way up to the CEO. Thank them for their business and ask them to tell you about their company. When you create an emotional connection with them, they are more open to hearing what you have to offer, and much more inclined to purchase. This needs to be a genuine connection, however; your overtures shouldn't be phony or insincere.

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

บ้านรังนกนางแอ่น(กินรัง)

เรื่องเล่าจากคนทำป้ายสุสานจีน

ขอโทษทันทีเมื่อส่งอีเมล์ผิดพลาด