ระวังไปทำธุรกิจที่อ่อนหัด

ผู้นำของบริษัทขนาดกลาง - โดยเฉพาะผู้ก่อตั้ง
มักจะตกอยู่ในกับดักเดียวกันหลังจากที่เจริญเติบโต
พวกเขามองหาโอกาสในธุรกิจใหม่ ๆ จากมุมมองธุรกิจเดิม
ในที่สุดก็เดินไปไกลจากธุรกิจหลักของพวกเขา
พวกเขากลายเป็นพวกอ่อนหัดที่แข็งกระด้าง
และบริษัทต่างเจ็บปวดไม่สามารถประสบผลสำเร็จ

Cellairis ซึ่งเป็น บริษัท อุปกรณ์มือถือ
หลังจากที่เติบโตใน $ 50,000,000
ในธุรกิจขายอุปกรณ์โทรศัพท์มือถือและอื่น ๆ
ผู้บริหารตัดสินใจขยายไลน์กิจการออกไป
และกลายเป็นผู้ให้บริการไร้สาย
แต่มันไม่ได้ผลกำไรมีแต่ขาดทุน
รายได้ลดลง 33%  ภายในเก้าเดือน

แต่มันก็ไม่ได้เป็นข่าวร้ายทั้งหมด
Cellairis สร้างรายได้ของบริษัทเพิ่มขึ้น
ในปี 2013 เป็น $ 350,000,000
พวกเขาทำมันได้อีกครั้งมากกว่าเดิม
โดยมุ่งเน้นไปที่ธุรกิจหลักของพวกเขา - อุปกรณ์มือถือ

The Daily Idea from Harvard Business Review



April 15, 2014

A Warning to Execs Who Love to Tinker with Strategy


Leaders of midsize companies — founders in particular — often fall into the same trap: after experiencing growth, they look for new opportunities around ever corner, eventually wandering far from their core business. They become relentless tinkerers, and their companies can suffer as a result. Take Cellairis, a cellphone accessories company. After growing into a $50 million business selling cellphone cases and the like inside shopping malls, its execs decided to branch out and become a wireless service provider. It didn’t work out. Revenues dropped 33% in nine months. But it’s not all bad news. Cellairis rebounded. Its revenue in 2013: $350 million. How did they do it? They re-focused on their core business — accessories.

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

บ้านรังนกนางแอ่น(กินรัง)

เรื่องเล่าจากคนทำป้ายสุสานจีน

ขอโทษทันทีเมื่อส่งอีเมล์ผิดพลาด