บริษัทต้องจับปลาสองมือ

กลยุทธมักจะตกอยู่หนึ่งในสองเรื่องหลัก
ผู้ที่เชื่อมั่นในการใช้ประโยชน์อย่างยั่งยืน
จะมุ่งเน้นไปที่ธุรกิจหลักของบริษัท
ผู้ที่เชื่อมั่นในผลประโยชน์ชั่วคราว/ระยะสั้น
จะมุ่งมองหาโอกาสใหม่ ๆ ตลอดเวลา

แต่ถ้าบริษัทต้องการที่จะประสบความสำเร็จ
จะต้องทำได้ทั้งสองด้านสองอย่าง
มีไม่กี่วิธีที่จะทำแบบนี้ได้
แต่ขอให้ใช้วิธีการทางปฏิบัติมากขึ้น

Lego เป็นตัวอย่างที่ดีในเรื่องนี้
เพื่อที่จะเติบโตทางธุรกิจหลักของบริษัท
ในขณะที่ยังคงมองหาโอกาสใหม่ ๆ
ซีอีโอได้แบ่งทีมของเขาออกดังต่อไปนี้

พนักงาน100 คนให้ทำงานในธุรกิจหลัก
พนักงานอีก 20 คนให้ทำงานเพื่อหาโอกาสทางธุรกิจ
พนักงานอีก 12 คนให้ทำงานในด้านนวัตกรรม
เรื่องแบบนี้มีผลกระทบต่อรูปแบบบริษัทในระยะยาว

The Daily Idea from Harvard Business Review


May 20, 2014

Companies Need to Be More Ambidextrous


Strategists tend to fall into one of two camps: there are those who believe in sustainable advantage — focusing on the core business — and those who believe in transient advantage — constantly seeking new opportunities. But if a company wants to be successful, it must do both. There are a few ways to do this, but let’s take the more practical approach — Lego is a great example. In order to grow the company’s core business while still looking for new opportunities, the CEO divides his teams as follows: 100 or so people work on the core business, 20 or so work on a broader range of opportunities, and a dozen people work on innovations that could possibly disrupt the company’s business model.

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

บ้านรังนกนางแอ่น(กินรัง)

เรื่องเล่าจากคนทำป้ายสุสานจีน

ขอโทษทันทีเมื่อส่งอีเมล์ผิดพลาด