ทำอย่างไรให้ทีมงานไว้ใจ

เมื่อพนักงานเชื่อมั่นผู้จัดการของพวกเขา
พวกเขากำลังมีแนวโน้มที่จะทำตามเป้าหมาย
และพร้อมเผชิญหน้ากับความท้าทาย
เรื่องนี้จึงจำเป็นต้องเสริมสร้างน่าเชื่อถือของคุณ
นี่คือวิธีการสร้างและคงไว้ซึ่งความน่าเชื่อถือ

สานสัมพันธ์
รู้จักคนในทีมของคุณ
และให้พวกเขารู้จักคุณเช่นกัน

ร่วมมือแทนการสั่ง
มอบหมายงาน
และให้อิสระในการทำงานมากที่สุด
แต่ให้ทำตามที่คาดหวัง
และมีตัวชี้วัดมาตรฐาน
ในเรื่องประสิทธิภาพ/ประสิทธิผล
ที่ชัดเจนโปร่งใส

ตำหนิ แต่ให้เกียรติ
แสดงให้ทุกคนเห็นว่า
ทุกคนต่างทำงาน
เพื่อไปสู่เป้าหมายร่วมกัน
และไม่ใช่ทำเพื่อตัวคุณ
อย่าแสดงว่ามีคนโปรด

แสดงความสามารถ
ถ้าคุณไม่เก่งเรื่องงานแล้ว
ลืมได้เลยว่าพนักงานจะไว้ใจคุณ
ปรับปรุง/พัฒนาทักษะตนเอง
และทำตามข้อผูกมัด
ถามคำถาม และกระตือรือร้น
รวดเร็วที่จะเรียนรู้



The Management Tip of the Day from Harvard Business Review

September 25, 2014

How to Earn – and Keep – Your Team’s Trust


When employees trust their manager, they’re more likely to follow through on goals and be forthcoming about challenges. That’s why it’s important to reinforce your trustworthiness. Here’s how you build – and keep – your employees’ trust:

Make a connection. Get to know people on your team and let them get to know you.

Encourage rather than command. Delegate tasks and grant as much autonomy as possible, but make your expectations – and performance metrics – clear.

Take blame, but give credit. Show that everyone is working toward shared goals and not your personal agenda. Don’t play favorites.

Show competence. If you aren't good at your job, you can forget about your employees trusting you. Update your own skills and follow through on commitments. Ask questions and express an eagerness to learn.

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

บ้านรังนกนางแอ่น(กินรัง)

เรื่องเล่าจากคนทำป้ายสุสานจีน

ขอโทษทันทีเมื่อส่งอีเมล์ผิดพลาด