พิสูจน์คุณค่าจากวงในของ CEO

ในหลายบริษัท อำนาจการตัดสินใจอยู่กับวงในของ CEO 
ถ้าต้องการเข้าไปมีส่วนร่วมวงในชั้นบนสุดนี้
พยายามทำตนเองให้โดดเด่น   ด้วยกลยุทธ์:

กำหนดเป้าหมายเป็นตัวเลข
CEO มักอยากรู้ว่าลูกน้องสามารถบรรลุวัตถุประสงค์
ที่ตั้งค่าเป็นตัวเลขไว้สำหรับคนที่ต้องรับผิดชอบ 
แต่อย่าแก้ตัวเมื่อล้มเหลว (ให้ยอมรับผิด)

อย่ากลบฝังเรื่องที่ต้องประหลาดใจ 
ถ้ามีข่าวร้ายต้องมีการแจ้งทันที
แจ้งหัวหน้าอาวุโสก่อนเรื่องราวจะเกิดขึ้น
จะได้ไม่ต้องเสี่ยงกับการถูกเพ่งมองว่า
เป็นคนไร้ความสามารถหรือไม่น่าไว้วางใจ
จากเจ้านายที่ทราบเรื่องจากคณะกรรมการ
หรือจากข้อมูลภายใน/ภายนอก

พิสูจน์ความจงรักภักดี
CEOs มักจะรู้สึกไม่มั่นคง
มักคิดว่ามีหลายคนที่กำลังเลื่อยขาเก้าอี้
แต่ถ้ามีคนแสดงว่าจงรักภักดี
พยายามสร้างความสัมพันธ์ผ่าน
คณะกรรมการหรือความร่วมมือกับเครือข่าย

The Management Tip of the Day from Harvard Business Review

April 13, 2015

Prove Yourself Worthy of the CEO’s Inner Circle

In many companies, a lot of the decision-making power resides with the CEO’s inner circle. If you want to break into this elite club, make yourself stand out with a few strategies: 
  • Make your numbers. Your CEO wants to know that you can achieve the objectives set for you – and that you’re accountable. Don’t make excuses when you fail.
  • Don’t spring surprises. If bad news is about to hit, tell senior management before it materializes. You don’t want to run the risk of appearing incompetent or unsure of yourself when your boss finds out from a board member or the media. 
  • Prove your loyalty. CEOs still feel vulnerable – they know that one or more of their direct reports want their job. If you want to show that you’re loyal, be wary of cozying up to board members or forming coalitions with peers.

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

ขอโทษทันทีเมื่อส่งอีเมล์ผิดพลาด

บ้านรังนกนางแอ่น(กินรัง)