ระบุให้ชัดเจนเวลาระดมความคิด

เวลาที่ต้องการให้พนักงานพูดเรื่องต่าง ๆ
ต้องระวังเรื่องน้ำท่วมทุ่งหรือเรื่องความคิดท่วมท้น
ที่อาจไร้สาระหรือไม่มีประโยชน์ในบางเรื่อง
หากต้องการส่งเสริมพนักงาน
ให้เสนอเเรื่องราวที่เป็นข้อมูลและสร้างสรรค์
ขอให้พนักงานคิดเกี่ยวกับปัญหาจากมุมมอง
ที่มีข้อจำกัดในด้านต่าง ๆ ที่อาจเกิดอุปสรรค
และการผู้มีส่วนได้ส่วนเสียหลายคน

วิธีหนึ่งในการรณรงค์ในเรื่องนี้คือ
การกำหนดเป้าหมายโดยมีระยะเวลาจำกัด
ส่งเสริมให้คนมาพร้อมกับความคิด
ที่จำเป็นในเรื่องเขิงกลยุทธ์โดยเฉพาะ
หรือความคิดที่ท้าทาย

ตัวอย่างเช่น
ถ้าองค์กรต้องการให้ลูกค้าติดต่อผ่านทาง
เว็บไซต์มากกว่าโทรไปยังหมายเลขโทรฟรี
ให้กำหนดปัญหาให้ชัดเจนพร้อมกับข้อจำกัดต่าง ๆ
หรือปัญหาที่จำเป็นต้องได้รับการพิจารณา

เมื่อพนักงานเข้าใจปัญหาและบริบทแล้ว
เชิญชวนให้พนักงานร่วมแสดงความคิดเห็น
และแล้วหลังจากนั้นอีกสามสัปดาห์
ให้พวกเขาลงคะแนนเสียงร่วมกัน
เพื่อเลือกข้อเสนอที่ดีที่สุด


The Management Tip of the Day from Harvard Business Review

June 9, 2015

Be Specific When Asking for Employees’ Ideas

When asking employees to speak up, be careful to not open the floodgates to a river of ideas that aren’t particularly thoughtful or useful. You want to encourage people to give input that is informed and constructive. Ask employees to think about issues from your perspective, factoring in potential constraints, obstacles, and multiple stakeholders. One way to do this is by creating targeted campaigns where, for a limited period of time, you encourage people to come up with ideas that address a particular strategic imperative or challenge. For example, if your organization wants customers to go to the website rather than call the toll-free number, you can clearly define the problem, along with any constraints or issues that need to be considered. Once employees understand the problem and the context, you can invite them to submit ideas, and then after three weeks let them vote on the best proposals.

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

บ้านรังนกนางแอ่น(กินรัง)

เรื่องเล่าจากคนทำป้ายสุสานจีน

ขอโทษทันทีเมื่อส่งอีเมล์ผิดพลาด