คิดก่อนริเริ่มจะเปลี่ยนแปลง

พวกเรามักจะได้รับการกรอกหูว่า
องค์กรจำเป็นต้องปรับตัว
เพื่อการอยู่รอดและมีกำไร
ในโลกเปลี่ยนแปลงอย่างรวดเร็ว 
แต่การปรับตัวเป็นความคิดที่ดีหรือไม่
ก่อนที่บริษัทจะริเริ่มเปลี่ยนแปลงครั้งใหญ่  ให้ถามว่า

ลูกค้าต้องการให้บริษัทเปลี่ยนแปลง
ความสำเร็จอย่างต่อเนื่องของบริษัท
แสดงว่าลูกค้าให้คุณค่าที่สอดคล้องกับลูกค้า

ถ้าผลตอบแทนมีความเสี่ยงมากไป
การทำใหม่และการเปลี่ยนแปลงอย่างรุนแรง
จะทำให้บริษัทมีต้นทุนค่าใช้จ่ายสูงขึ้น
ถ้าคุณตัดสินใจที่จะยกเครื่อง portfolio
ให้เตรียมพร้อมรับมือกับผลลัพท์สุดท้าย

ถ้าการเปลี่ยนแปลงเป็นภัยคุกคาม
การเปลี่ยนกลยุทธ์หรือการเปลี่ยนแปลง
เป็นการเปิดประตูบ้านให้กับคู่แข่ง
อย่าทำเสียเลยจะดีกว่า
เพราะมีผลทำลายธุรกิจหลักของบริษัท
(แหล่งที่มาของรายได้และผลกำไร)

The Management Tip of the Day from Harvard Business Review

July 10, 2014

3 Things to Consider Before Launching a Change Initiative


We keep hearing how organizations need to adapt to stay relevant and profitable in a rapidly changing world. But is constant adaptation always the best idea? Before taking your company through a big change initiative, ask:
  • If customers really want you to change. The continued successes of some companies show that people often value consistency.
  • If the rewards outweigh the risks. Remaking or radically changing your offerings has costs. If you do decide to overhaul your portfolio, be prepared for the consequences.
  • If change will make you vulnerable. Shifting strategies or altering your offerings can open the door to competitors. Don’t get so caught up in something new that you leave your core business unprotected.

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

บ้านรังนกนางแอ่น(กินรัง)

เรื่องเล่าจากคนทำป้ายสุสานจีน

ขอโทษทันทีเมื่อส่งอีเมล์ผิดพลาด