ทำงานเร็วตอบกลับเร็วเหมือนงานประจำวัน
ผู้บริหารจำนวนมากไม่ได้ตอบกลับอย่างมีประสิทธิภาพ
เพราะความกดดันในเรื่องเวลาทำงาน
แต่มีสามวิธีง่าย ๆ สำหรับผู้บริหารและพนักงาน:
มีมาตรฐานในการติดต่อ
ลดระยะเวลาในการไตร่ตรองในหัวข้อที่จะพูดคุย
ด้วยหลักการง่าย ๆ เปิดให้มีการอภิปรายความคิดเห็นสม่ำเสมอ
เช่น " ผมจะตอบกลับเรื่องความคิดเห็นในบางเรื่อง" หรือ
" คุณจะเปิดโอกาสให้ผมแนะนำเรื่องนี้หรือไม่ "
ให้ความสนใจในทันทีทันใด และใช้น้ำเสียงถ้อยคำที่เหมาะสม
อย่าพูดแบบทื่อ ๆ
ถ้าเคยพูดว่า " บางทีคุณอาจจะ..."
หรือชอบถามพนักงาน " ให้คิดเกี่ยวกับ "
ประเด็นปัญหาเรื่องเกี่ยวกับประสิทธิภาพ
ต้องอย่าพุดไปทื่อ ๆ ที่ม ๆ ในเรื่องแบบนี้
ต้องมีความซื่อสัตย์ จริงใจ
และให้คุยกันเป็นการส่วนตัว
ในขณะพิจารณาประเด็น
ปัญหาเรื่องที่พูดคุยด้วย
บอกให้พวกเขาพูดทบทวน
ในการหลีกเลี่ยงเรื่องที่ต้องพูดคุยกันซ้ำแล้วซ้าเล่า
ต้องแน่ใจว่าพนักงานสามารถอธิบาย/จดจำได้
ในเรื่องที่พวกเขาจำเป็นต้องเปลี่ยนแปลง
หรือจะต้องทำต่อไปได้อย่างชัดเจน
The Management Tip of the Day from Harvard Business Review
May 12, 2015
Make Quick, Direct Feedback a Part of Your Routine
Many managers don’t give effective feedback because they’re simply pressed for time. There are three ways to make this easier – for you and your employee:
Create a standard way in. Reduce the time you spend mulling over each conversation by establishing a simple, routinized way to open feedback discussions. “I’m going to give you some feedback” or ”Are you open to my coaching on this?” gets immediate attention and sets the right tone.
Be blunt. If you’ve ever said “maybe you could...” or asked an employee to “think about” a performance issue, you’re likely not being blunt enough. Be honest, sincere, and personal while addressing the issue head-on.
Ask him to play it back. To avoid having the same conversation again and again, make sure your employee can clearly explain what he needs to change or do next.
เพราะความกดดันในเรื่องเวลาทำงาน
แต่มีสามวิธีง่าย ๆ สำหรับผู้บริหารและพนักงาน:
มีมาตรฐานในการติดต่อ
ลดระยะเวลาในการไตร่ตรองในหัวข้อที่จะพูดคุย
ด้วยหลักการง่าย ๆ เปิดให้มีการอภิปรายความคิดเห็นสม่ำเสมอ
เช่น " ผมจะตอบกลับเรื่องความคิดเห็นในบางเรื่อง" หรือ
" คุณจะเปิดโอกาสให้ผมแนะนำเรื่องนี้หรือไม่ "
ให้ความสนใจในทันทีทันใด และใช้น้ำเสียงถ้อยคำที่เหมาะสม
อย่าพูดแบบทื่อ ๆ
ถ้าเคยพูดว่า " บางทีคุณอาจจะ..."
หรือชอบถามพนักงาน " ให้คิดเกี่ยวกับ "
ประเด็นปัญหาเรื่องเกี่ยวกับประสิทธิภาพ
ต้องอย่าพุดไปทื่อ ๆ ที่ม ๆ ในเรื่องแบบนี้
ต้องมีความซื่อสัตย์ จริงใจ
และให้คุยกันเป็นการส่วนตัว
ในขณะพิจารณาประเด็น
ปัญหาเรื่องที่พูดคุยด้วย
บอกให้พวกเขาพูดทบทวน
ในการหลีกเลี่ยงเรื่องที่ต้องพูดคุยกันซ้ำแล้วซ้าเล่า
ต้องแน่ใจว่าพนักงานสามารถอธิบาย/จดจำได้
ในเรื่องที่พวกเขาจำเป็นต้องเปลี่ยนแปลง
หรือจะต้องทำต่อไปได้อย่างชัดเจน
The Management Tip of the Day from Harvard Business Review
May 12, 2015
Make Quick, Direct Feedback a Part of Your Routine
Many managers don’t give effective feedback because they’re simply pressed for time. There are three ways to make this easier – for you and your employee:
Create a standard way in. Reduce the time you spend mulling over each conversation by establishing a simple, routinized way to open feedback discussions. “I’m going to give you some feedback” or ”Are you open to my coaching on this?” gets immediate attention and sets the right tone.
Be blunt. If you’ve ever said “maybe you could...” or asked an employee to “think about” a performance issue, you’re likely not being blunt enough. Be honest, sincere, and personal while addressing the issue head-on.
Ask him to play it back. To avoid having the same conversation again and again, make sure your employee can clearly explain what he needs to change or do next.
ความคิดเห็น